• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66939
+
-

اردوی تیم ‌ملی رویینگ قایقرانی در خراسان شمالی

ورزشی
اردوی تیم ‌ملی رویینگ قایقرانی در خراسان شمالی

رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی گفت: اردوی تدارکاتی تیم‌ ملی قایقرانی بانوان در رشته رویینگ ۳۰ مردادماه به مدت ۲۰ روز در استان برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، «هادی راضیان» اظهار کرد: در این اردو ۲۳ ورزشکار از استان‌های مختلف کشور شرکت دارند که ۵ نفر آنها از خراسان شمالی خواهند بود. وی ادامه داد: این اردو در ماده‌های مختلف قایق یک‌نفره، دونفره و چهارنفره سبک‌وزن و سنگین‌وزن در محل سد شیرین‌دره برگزار می‌شود. رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی افزود: همه امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری خوب این اردو در استان برنامه‌‌ریزی شده است و تجهیزات لازم را نیز فدراسیون انتقال می‌دهد. 

راضیان گفت: ورزشکاران برتر حاضر در این اردو بعد از کسب آمادگی و انجام تست‌های لازم برای مسابقات جهانی سهمیه المپیک که مهر امسال برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند. وی یادآور شد: سد شیرین‌دره به عنوان یکی از سدهای غنی استان برای برگزاری مسابقات قایقرانی بسیار مناسب است. رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵ رشته قایقرانی در خراسان شمالی فعال است. ورزشکاران 3 رشته رویینگ، کاناپولو و اسلالوم در دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان شرکت دارند و ورزشکاران رشته دراگون‌بوت و آب‌های آرام نیز در حال تمرین برای کسب آمادگی بیشتر به سر می‌برند. 

در شهرستان بجنورد افزون بر ۱۵۰ ورزشکار در رشته قایقرانی فعالند. هم‌اکنون کمیته‌های قایقرانی خراسان شمالی در رشته‌های دراگون‌بوت، کاناپولو، آب‌های آرام، رویینگ و آب‌های خروشان فعالند. همچنین مسابقات استعدادیابی، بخش داوران و مربیان و مسابقات این رشته‌ها نیز در شهرهای بجنورد، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، اسفراین و جاجرم فعال است. قایقرانان خراسان شمالی کسب مقام دوم جهانی و مقام‌های آسیایی و مقام‌های متعدد کشوری را در کارنامه خود دارند و یکی از قایقرانان این استان نیز به اردوی تیم ‌ملی دعوت شده است. رویینگ نیز نوعی قایقرانی و یک رشته ورزشی است که در آن ورزشکاران روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این رشته قایقرانان رو به عقب در قایق می‌نشینند و با استفاده از 2 پارو که با گیره به قایق چسبیده ‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های رویینگ دراز و باریک و دو سوی آنها نیمه‌مدور است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید